Veel gestelde vragen (FAQ)

Wie zijn wij? 
  • Lichtgeluid.nl verhuurshop is als verhuurwebshop een onderdeel van Smile Licht En Geluid Utrecht B.V. Alles wat u reserveert bij Lichtgeluid.nl wordt door Smile Licht En Geluid Utrecht B.V. uitgevoerd.  Smile Licht En Geluid Utrecht B.V. is gevestigd aan de Maarssenbroeksedijk 2c, 3542 DN te Utrecht. Kvk. inschrijvingsnummer: 30146439
Hoe kan ik advies inwinnen?
  • Je belt simpelweg tijdens kantooruren met 0346-550531 en één van onze medewerkers begeleidt je bij het huurproces. Eventueel kun je ook gewoon je order telefonisch doorgeven. Buiten kantooruren kun je ons mailen op info@smile-utrecht.nl
Hoe werkt het reserveren van apparatuur?
  • Als je een reservering wil plaatsen ga je als volgt te werk:
    1. Selecteer de apparatuur die je wil huren.
    2. Selecteer je huurdatum. Let hierbij op: vul de eerste gebruiksdatum in. Wil je de apparatuur méér dan één dag gebruiken? Vul dan in het tweede veld je laatste gebruiksdatum in. Voor elke opéénvolgende huurdag betaal je een gereduceerd tarief van 50% van de vermelde dagprijs.
    3. Voeg de geselecteerde apparatuur toe aan je winkelmand.
    4. Als je de set compleet hebt, kun je de set gaan ‘reserveren’.
    5. Vul vervolgens je naam en adresgegevens in en maak de reservering definitief.
    6. De reservering wordt naar ons verhuursysteem verstuurd en is voor je ‘geservereerd’.
    7. Binnen uiterlijk één dag ontvang je van ons een definitieve bevestiging, nadat wij je set hebben nagelopen en hebben aangevuld met de benodigde (gratis) bekabeling.
    8. Je komt op de afgesproken dag de apparatuur afhalen. Je betaalt bij afhalen aan onze balie. Het huurbedrag én borg dient dan te worden afgerekend.
    9. Na afloop komt je op de afgesproken dag de apparatuur weer retourneren. De borg wordt nadien per bank aan je teruggestort.
Ik wil de apparatuur op een zaterdag of zondag huren, kan dat?
  • Ja, dat is uiteraard mogelijk. De apparatuur kan dan vrijdags worden afgehaald, en dient maandagochtend te worden geretourneerd. In onze bevestiging die je van ons ontvangt staan de data en tijden vermeld wanneer wij je verwachten. Indien je maar één dag de apparatuur gebruikt hoef je dus maar ook één huurdag te betalen.
Ik wil de set graag een dag eerder of een dag later terugbrengen. Kan dat?
  • In overleg kunnen wij de beschikbaarheid controleren en met je afspreken dat je de apparatuur eerder ophaalt of later terugbrengt. Je kunt deze wens in het reserveringsproces invullen in het opmerkingenveld nadat je je naam- en adresgegevens hebt ingevuld.
Moet ik een borg betalen?
  • Ja, je betaalt altijd een (minimale) borg van €100,-. Dit borg bedrag dient naast het huurbedrag te worden voldaan bij afhalen van de apparatuur.
Hoe kan ik betalen?
  • Je kunt per PIN of CONTANT aan onze balie betalen. Op verzoek kunnen wij je vooraf een factuur toesturen, zodat je het bedrag per bank kan overmaken. Wij accepteren géén creditcard.
Moet ik mij legitimeren?
  • Ja, je moet je legitimeren met minstens één geldig ID-bewijs (rijbewijs, paspoort, ID-kaart). Neem ook altijd een bankpas mee, dit is de tweede legitimatie-stap. Wij kunnen je vragen om (minimaal) één cent te pinnen ter vertificatie.
Mag ik iemand anders de gereserveerde apparatuur laten afhalen?
  • Ja, dat is mogelijk, echter enkel nadat je ons dit duidelijk vooraf hebt laten weten. De afhaler dient de opdrachtbevestiging die wij je hebben toegezonden bij zich te hebben. De afhaler dient zich tevens volledig de kunnen legitimeren (zie hierboven).
Kan ik de de geservereerde apparatuur laten bezorgen?
  • Wij kunnen je, op verzoek, een aangepaste offerte toemailen, waarin de transportkosten en overeengekomen aflever- en/of ophaaltijden vermeld zijn. Onze minimale bezorgkosten per rit zijn €50,- excl. btw (in stad Utrecht en straal 5km hieromheen). Heb je voor méér dan €250,- aan apparatuur uitgezocht? Dan kunnen we je een gereduceerd bezorgtarief aanbieden.
Zit er bekabeling bij de apparatuur?
  • Ja, ga er maar vanuit dat wij je set ‘plug-en-play’ leveren. We zullen altijd met je overleggen wat je precies gaat doen, zodat je altijd de juiste minimale benodigde kabels (gratis) meegeleverd krijgt.
Is de apparatuur verzekerd?
  • Nee, als huurder ben je aansprakelijk en verantwoordelijk voor de gehuurde apparatuur.  Bij het maken van de reservering ga je akkoord met onze algemene verhuurvoorwaarden. Je bent op de hoogte van de waarde van de apparatuur en dient dit zorgvuldig te behandelen en te bewaken tegen diefstal. Wij kunnen je helaas niet voorzien van een verzekering of dekking.
Ik wil de reservering die ik via Lichtgeluid.nl heb gemaakt wijzigen. Hoe doe ik dat?
  • Stuur z.s.m. een mailtje naar info@smile-utrecht.nl en vermeld wat je wil aanpassen. Tijdens kantooruren kun je natuurlijk ook gewoon bellen met 0346-550531.
Ik wil de reservering die ik via Lichtgeluid.nl heb gemaakt toch annuleren. Hoe doe ik dat?
  • Het is uiteraard jammer dat je de zojuist geplaatste reservering wil annuleren, maar we bieden je wel deze mogelijkheid. Je moet dan wel z.s.m. een mailtje sturen naar info@smile-utrecht.nl of met ons bellen tijdens kantooruren op 0346-550531.
  • Voorwaarde is wel dat je de reservering en annulering minimaal een week vóór huurdatum hebt gemaakt.